Παρασκευή 28 Ιανουαρίου 2011

Πενταράκια φτιάξαμε ?


Για την χρησιμότητα των κυψελών πέντε πλαισίων έχω ξαναμιλήσει , εγώ τις θεωρώ το σημαντικότερο μέρος του εξοπλισμού , μετά το ξέστρο και το καπνιστήρι . Μπορούν να πάρουν  την μορφή παραφυάδας ,  να χρησιμοποιηθούν σαν παρακαταθήκη βασιλισσών ,σαν παγίδες αφεσμών (έχω πει πως έχω πάντα μία μέσα στο αυτοκίνητο την άνοιξη)  και για χίλιους ακόμα λόγους  ανάλογα την τέχνη του καθενός μας .
Πάμε λοιπόν να φτιάξουμε ένα τύπο κυψέλης πέντε πλαισίων. Πρώτα απ όλα θα χρειαστώ δύο τμήματα από τάβλα – σανίδα 2 εκ. πάχους με διαστάσεις  19 Χ 26 εκατ.




Τις οποίες έχω περάσει από το ρούτερ για να φτιάξω τα «χερούλια» τους   και στην μία από τις δύο έχω φτιάξει και την πορτούλα , από πηχάκι , για να μπαινοβγαίνουν τα κορίτσια .  





Στην συνέχεια θα φτιάξω την πατούρα (το πάτημα) των πλαισίων στο δισκοπρίονο , εργασία που θέλει προσοχή (μπορώ να το κάνω με το ρούτερ ή να μου το φτιάξει ένας επαγγελματίας μαραγκός )με βάθος 2 εκατ. Χ  1 εκατ.




Στην παρέα των υλικών θα προστεθούν τώρα δύο τμήματα από κόντρα πλακέ 12 χιλιοστών με διαστάσεις 50,5 Χ 27,5 εκατ.



Και όλη η παρέα πηγαίνει για συναρμολόγηση στον πάγκο εργασίας όπου  με κόλλες, καρφιά και όρεξη θα πάρει μορφή η μικρή κυψέλη.







Καλά πάμε .  Τώρα θα κόψω το κομμάτι της βάσης  από κόντρα πλακέ 12 χιλιοστών με διαστάσεις  19 Χ 53 εκατ. , θα του βάλω και δύο πόδια, και ξανά στον πάγκο να ενωθεί με την υπόλοιπη παρέα των υλικών με κόλλες και καρφιά .




Στο σημείο αυτό θα βάλω τις βίδες , για να  δέσει η  κατασκευή  , αφού όμως έχω κάνει προεργασία στα σημεία αυτά ώστε να μην σχίσει το 12άρι κόντρα πλακέ .




Καιρός είναι να βάλω την μεταλλική επικάλυψη στην πατούρα – πάτημα του πλαισίου.  Η λαμαρίνα που βάζω είναι 0,25 χιλιοστά και λυγίζει με το χέρι , αλλά για να είναι πιο εύμορφη – όμορφη , έφτιαξα μια μικρή στρατζούλα . Δείτε τι κάνω.





Καπάκι ? Πάμε να φτιάξουμε και το καπάκι . Τα υλικά είναι : δύο τμήματα 12άρι κ.π διαστάσεων 50,5 Χ 6 εκατ.  δύο τμήματα 19 Χ 6 εκατ. και για σκεπή 50,5 Χ 21,4 εκατ. από 6άρι κ.π. Πρώτα πάμε στο ρούτερ για τους αεραγωγούς και μετά για συναρμολόγηση.






Και όλα αυτά υπό την σκιά μου , κάτω δεξιά στην γωνία της φωτογραφίας.  Η λαμαρίνα τώρα γύρισε με το χέρι και οι γωνίες της με το σφυράκι γιατί κόβει δακτυλάκια .

Υ.Γ.
 Την λαμαρίνα παιδιά την προμηθεύτηκα από την γειτονιά του Ανέστη , οι εδώ λαμαρινούχοι έμπορες δεν είχαν ? ήταν μικρές οι ποσότητες που ζητούσα ? δεν άρεσε το μαλλί  μου ? γενικά με έγραφαν.

 Έγραψα κι εγώ ένα  mail σε τρεις εταιρίες για το τι θέλω και οι δύο μου απάντησαν , από τους δύο παρήγγειλα τελικά στις Σέρρες στον κύριο Παναγιώτου και μου έστειλε με μεταφορική στην Αθήνα  100 λαμαρίνες για μικρά καπάκια και 100 για μεγάλα καπάκια με κόστος για το μικρό καπάκι σχεδόν 0,50 ευρωπαϊκά νομίσματα το καπάκι + μεταφορά από Σέρρες.
Το γράφω γιατί τσαντίστηκα από την μία(δεν λέω άλλα)   και από την άλλη είδα μια μεγάλη εταιρία να ασχολείται μαζί μου , όχι λόγο των καιρών αλλά λόγο τακτικής της εταιρίας . Η διεύθηνση μήπως κάποιος την χρειαστεί είναι:

16 σχόλια:

Τάκης Κοντούλης είπε...

Κώστα φανταστική κατασκευή συγχαρητήρια!!
Μού ξύπνησες το κατασκευαστικό μικρόβιο,γιατί κόστος μιλάμε η κάθε κυψέλη ?
Καλή συνέχεια και να ομορφαίνεις τα bloogs με τις ωραίες σου κατασκεύες !!

ΜΕΝΤΕΣΙΔΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ είπε...

Μπράβο μάστρο Κώστα τρομερή δουλεία
Μήπως δέχεσαι παραγγελιές να μου κάνεις καμία 50 άρια χαχαχαχα
Να είσαι καλά φίλε μου

evangelos naxios είπε...

Μπραβο Κωστα!
Εγω φετος τα 5αρακια τα εκανα Αργω.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΙΩΓΑΣ είπε...

ΦΑΙΝΕΤΑΙ Ο ΜΑΣΤΟΡΑΣ!!!
ΜΗΤΣΟΣ

kkokinos είπε...

Μπραβο ρε δασκαλε!Παντα κορυφαιες οι αναρτησεις σου!

Tακης είπε...

Κύριε Κώστα καλημέρα σας , σας παρακολουθώ πολύ καιρό και μου αρέσει η φιλοσοφία σας για τα μελίσσια καθώς και το πνεύμα στις κατασκευές σας . Μένω στην Αθήνα και μου είναι εύκολο να προμηθευτώ εξοπλισμό από τα καταστήματα της αγοράς , εγώ όμως θα ήθελα να πάρω από σας δέκα πενταράκια γιατί έτσι κατασκευασμένα δεν τα βρίσκω. Μπορείτε να μου τα φτιάξετε ? και πιά θα είναι η τιμή τους ?

Θανάσης από Γέρακα.

Grypas είπε...

Πάρα πολύ ωραία και προσεγμένη δουλειά κύριε Κώστα!Συνχαρητήρια!!!!

explore.bees είπε...

Μπράβο !!!! μάστρο Κώστα .

Όλα τα έφτιαξες με πολύ μεράκι .

Χρήστος Μαραγκός

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Παιδιά σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια , παρατηρήσεις κάντε μου !
Τάκη Κοντούλη, το κόστος είναι περίπου 11 με 12 ευρώ , όλα ανάλογα με τα υλικά και την ποιότητα των υλικών που θα χρησιμοποιήσεις .

Χρήστο , διάβασε παρακάτω.

Μαστρο Βαγγέλη από την Νάξο , δείξε μας πως γίνονται τα πενταράκι Αργώ , για να παίρνουμε ιδέες.

Τάκη ? Θανάση , σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια . Μπορώ να σου φτιάξω 10 τέτοια πενταράκια αφού σου αρέσει η κατασκευή τους αν και δεν είναι αυτή η δουλειά μου , θα ήθελα όμως να πούμε περισσότερα προσωπικά ή τηλεφωνικά στο 6945453168 .

Θεοδόσης Κατσαρός είπε...

Λοιπόν γρήγορα μετά τι έχει σειρά για να αρχίσουμε τις παραγγελίες.
Έχω και ειδικά κομμάτια.
Τα χαιρετίσματα στον κυρ Μήτσο μάστορα.

evangelos naxios είπε...

Καλησπερα σε ολους,Κωστα 5αρακια Αργω ενοουσα τις κυψελες αργω.

Εαν εχει κοστος 11-12 ευρω με 15 ευρω κανεις μια αργω,4 πενταρακια!

Beekeeper είπε...

για κοιτα κάτι πραγματα... όταν διάβαζα την αναρτηση σου δεν φαντάστηκα οτι λίγες μέρες μετά θα κέρδιζα το συγκεκριμένο πενταράλι στην κοπή της πίτας του συλλογου.

Γεια στα χέρια σου μάστορα, θα το γεμίσω σύντομα και θα πω στα κορίτσια οτι κύριος που τους εφτιαξε το σπίτι ειναι καλός φίλος και να το τιμήσουν δεόντος.. Καλες δουλειες.

earth sky sea είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Georgie είπε...

Είναι πάντα ενδιαφέρον να δούμε πώς άλλοι δημιουργούν τα πράγματα.
Θα ήταν μεγάλο εάν θα μπορούσατε να προσθέσετε το Google Translate Gadget στο blog σας.
Ευχαριστίες από Georgie Β

Unknown είπε...

Άλλη πίτα θα κόψετε? (μπας και πάρουμε και εμείς κανα πενταράκι)

chris seven είπε...

Συγχαρητήρια για τη δουλειά που κάνεις με τις κατασκευές σου Κώστα. Μια ερώτηση. Η λαμαρίνα σου στη σκεπή τι πάχος έχει γιατί θέλω να παραγγείλω και εγώ.Ευχαριστώ