Υλικά :
Τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε είναι τα εξής:
Δύο τμήματα από τάβλα ελάτης πάχους 20mm με πλάτος 60mm και
μήκος 508mm,
δύο τμήματα από
τάβλα ελάτης πάχους 20mm με πλάτος 60mm και μήκος 373mm,
ένα τμήμα κόντρα- πλακέ 413mm X
508mm πάχους 8 ή 9mm
κόλλα ακρυλική κρυσταλλική
βίδες τύπου TORX 3.5 X 45
πατωμάτων με φρέζα και
βίδες γυψοσανίδας πόντου 4.2Χ16mm
για την λαμαρίνα ή δίχαλα μήκους 8mm
τμήμα γαλβανιζέ λαμαρίνα πάχους ¼ του χιλιοστού πλάτους 460mm και μήκους
556mm (λίγο μεγαλύτερη σε κάθε πλευρά
413+47mm και 508 +48mm για το γύρισμα )
ελασμάτινη σήτα τύπου
Ντεπλουαγέ για τους αεραγωγούς.
Προετοιμασία:
Η
προετοιμασία αφορά κυρίως τα τμήματα που
θα τοποθετήσουμε στο μπροστά και πίσω μέρος του καπακιού και στην
δημιουργία των θυρίδων αερισμού . Τις θυρίδες αερισμού μπορούμε να τις
κατασκευάσουμε με διάφορους τρόπους που
θα δούμε από καπάκι σε καπάκι.
Στα σημεία που μόλις ξετρυπήσαμε θα τοποθετήσουμε
μελισσοστεγανή ελασμάτινη σήτα τύπου Ντεπλουαγέ , στο μέρος που θα είναι
εσωτερικά του καπακιού, διαστάσεων 100mm X 40mm(σχέδιο).
Με τον κανόνα για την επισήμανση των θέσεων που θα τοποθετηθούν οι
βίδες Α.1.4. , θα σημαδέψουμε τα σημεία από όπου θα περάσουν οι βίδες
σύνδεσης στα δύο τμήματα από τάβλα ελάτης με μήκος 508mm και
θα τα ξετρυπήσουμε .
Συναρμολόγηση :
Για την συναρμολόγηση των τμημάτων που αποτελούν το καπάκι
θα χρειαστούμε το πρότυπο για το γώνιασμα επιφανειών Α.1.3.
Εργαζόμαστε περίπου όπως και στην συναρμολόγηση των ορόφων ,
εφάπτουμε τα ξύλινα τμήματα στις γωνίες από αλουμίνιο για να ενωθούν σε ορθή
γωνία χρησιμοποιώντας κόλλα και βιδώνοντας τις βίδες TORX 3.5 X 45 στα
προκαθορισμένα σημεία.
Έτσι το καπάκι παίρνει σιγά – σιγά την μορφή που πρέπει.
Αφού τελειώσει η κατασκευή του πλαισίου του καπακιού , σειρά
έχει η τοποθέτηση της επιφάνειας από κόντρα πλακέ σε αυτό . Στις άκρες των πλευρών της
επιφάνειας από κ-π θα χαράξουμε με ένα μολύβι ευθείες , παράλληλες σε
αυτές, που θα απέχουν 10mm από τις άκρες του κ-π. (σχέδιο)
Στις ευθείες αυτές θα
ορίσουμε τα σημεία από τα οποία θα περάσουν οι βίδες ή τα δίχαλα του καρφωτικού
που θα συνδέσουν το πλαίσιο με την επιφάνεια από κ-π.
Η επιφάνεια από
κ-π θα γωνιάσει – τετραγωνίσει όλη την κατασκευή μας.
Οι βίδες ή θα δίχαλα θα τοποθετηθούν περίπου ανά 100mm στο πλάτος και 80mm στο μήκος (σχέδιο).
Την
τελική μορφή στην κατασκευή θα δώσει η
τοποθέτηση της γαλβανισμένης λαμαρίνας
πάχους ¼ του χιλιοστού (0,25mm) . Την λαμαρίνα την
έχουμε υπολογίσει λίγο μεγαλύτερη ανά διάσταση
για να γυρίσει περίπου 24mm σε κάθε μία από τις
τέσσερις πλευρές .
Το
γύρισμα των δύο μεγαλύτερων πλευρών θα να γίνει με την βοήθεια ενός
κάμπτη ή στράντζας μετάλλων μικρού
πάχους (Α.1.5.) και των δύο μικρότερων
θα γίνει προσεκτικά με το χέρι μας επάνω στο καπάκι ,όταν έχουμε συνδέσει τις
δύο μεγάλες πλευρές , φορώντας γάντια και προσέχοντας την ασφάλειά μας (σχέδιο)
.
Με την διαγράμμιση φαίνεται η θέση της ξύλινης κατασκευής κάτω από το έλασμα.
Για να
συγκρατήσουμε την λαμαρίνα στο ξύλινο
καπάκι θα χρησιμοποιήσουμε δίχαλα ή
βίδες ,οι βίδες θα έχουν μήκος 16mm και κεφάλι μεγάλο και
επίπεδο εσωτερικά σαν ροδέλα ώστε να μην ξετρυπήσουν την τάβλα και μας πληγώνουν κατά την
χρήση , τα δίχαλα θα έχουν μήκος 8 ή 12mm.
Θα
τοποθετήσουμε 3 ή 5 βίδες ή δίχαλα στο μικρό μήκος και 5 ή 7 στο
μεγαλύτερο .
Σχόλιο :
Οι αεραγωγοί στο
καπάκι μπορούν να είναι και περισσότεροι των δύο αρκεί να μην εμποδίζουν τους
συνδετήρες και την σταθερότητα της κατασκευής .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου