Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2019

Β.3.1.Καπάκι κυψέλης δέκα πλαισίων τύπου Αυστραλίας


Υλικά :
Τα υλικά που θα χρησιμοποιήσουμε  είναι τα εξής:

Δύο τμήματα από τάβλα ελάτης πάχους 20mm με πλάτος 60mm και μήκος 508mm,         

  δύο τμήματα από τάβλα ελάτης πάχους 20mm με πλάτος 60mm και μήκος 373mm,           

ένα τμήμα κόντρα- πλακέ 413mm X 508mm πάχους 8 ή 9mm                                                    

κόλλα ακρυλική κρυσταλλική                                                                                                               

βίδες τύπου TORX 3.5 X 45 πατωμάτων με φρέζα και                                                                 

βίδες γυψοσανίδας πόντου 4.2Χ16mm  για την λαμαρίνα ή δίχαλα μήκους 8mm                                                       

τμήμα γαλβανιζέ λαμαρίνα πάχους ¼ του χιλιοστού πλάτους 460mm και μήκους 556mm (λίγο  μεγαλύτερη σε κάθε πλευρά 413+47mm  και 508 +48mm για το γύρισμα )                 

ελασμάτινη σήτα τύπου Ντεπλουαγέ για τους αεραγωγούς.

Προετοιμασία:

Η προετοιμασία αφορά κυρίως  τα τμήματα που θα τοποθετήσουμε στο μπροστά και πίσω μέρος του καπακιού και στην δημιουργία  των θυρίδων αερισμού .  Τις θυρίδες αερισμού μπορούμε να τις κατασκευάσουμε με διάφορους  τρόπους που θα δούμε από καπάκι σε καπάκι.

 Στα δύο τμήματα από τάβλα ελάτης πάχους 20mm με πλάτος 60mm και μήκος 373mm θα ορίσουμε με ένα μολύβι την μέση του πλάτους  διαγράφοντας μια ευθεία σε όλο το μήκος των 373mm(σχήμα).



 Επάνω στην  ευθεία αυτή θα ορίσουμε δύο σημεία που θα απέχουν το πρώτο 70mm από την μια άκρη κάθε τμήματος και το δεύτερο 60mm από το πρώτο (σχήμα).


 Τα σημεία αυτά θα τα ξετρυπήσουμε με ένα ποτηροτρύπανο  20mm τοποθετώντας μια δεύτερη ξύλινη επιφάνεια κάτω από την επιφάνεια που τρυπάμε για να μην δημιουργηθούν σκλήθρες στο τελείωμα της τρύπας που μας ενδιαφέρει.



Στα σημεία που μόλις ξετρυπήσαμε θα τοποθετήσουμε μελισσοστεγανή ελασμάτινη σήτα τύπου Ντεπλουαγέ , στο μέρος που θα είναι εσωτερικά του καπακιού,  διαστάσεων  100mm X 40mm(σχέδιο).



Με τον κανόνα για την επισήμανση των θέσεων που θα τοποθετηθούν οι βίδες  Α.1.4. , θα σημαδέψουμε τα σημεία από όπου θα περάσουν οι βίδες σύνδεσης στα δύο τμήματα από τάβλα ελάτης με μήκος 508mm και θα τα ξετρυπήσουμε .




Συναρμολόγηση :

Για την συναρμολόγηση των τμημάτων που αποτελούν το καπάκι θα χρειαστούμε το  πρότυπο για το  γώνιασμα επιφανειών  Α.1.3.





Εργαζόμαστε περίπου όπως και στην συναρμολόγηση των ορόφων , εφάπτουμε τα ξύλινα τμήματα στις γωνίες από αλουμίνιο για να ενωθούν σε ορθή γωνία χρησιμοποιώντας κόλλα και βιδώνοντας τις βίδες TORX 3.5 X 45 στα προκαθορισμένα σημεία.





Έτσι το καπάκι παίρνει σιγά – σιγά την μορφή που πρέπει.




Αφού τελειώσει η κατασκευή του πλαισίου του καπακιού , σειρά έχει η τοποθέτηση της επιφάνειας από κόντρα πλακέ σε αυτό .  Στις άκρες των πλευρών  της  επιφάνειας από κ-π θα χαράξουμε με ένα μολύβι ευθείες , παράλληλες σε αυτές,  που θα απέχουν  10mm από τις άκρες του κ-π. (σχέδιο)

 Στις ευθείες αυτές θα ορίσουμε τα σημεία από τα οποία θα περάσουν οι βίδες ή τα δίχαλα του καρφωτικού που θα συνδέσουν το πλαίσιο με την επιφάνεια από κ-π.

 Η επιφάνεια από κ-π  θα γωνιάσει – τετραγωνίσει  όλη την κατασκευή μας.




Οι βίδες ή θα δίχαλα θα τοποθετηθούν περίπου ανά 100mm στο πλάτος και 80mm στο μήκος  (σχέδιο).




Την τελική μορφή στην κατασκευή  θα δώσει η τοποθέτηση της γαλβανισμένης  λαμαρίνας πάχους ¼ του χιλιοστού (0,25mm) . Την λαμαρίνα την έχουμε υπολογίσει λίγο μεγαλύτερη ανά διάσταση  για να γυρίσει περίπου 24mm σε κάθε μία από τις τέσσερις πλευρές .

Το γύρισμα των δύο μεγαλύτερων πλευρών θα να γίνει με την βοήθεια ενός κάμπτη ή στράντζας  μετάλλων μικρού πάχους (Α.1.5.) και  των δύο μικρότερων θα γίνει προσεκτικά με το χέρι μας επάνω στο καπάκι ,όταν έχουμε συνδέσει τις δύο μεγάλες πλευρές , φορώντας γάντια και προσέχοντας την ασφάλειά μας (σχέδιο) .

 Με την διαγράμμιση φαίνεται η θέση της  ξύλινης κατασκευής κάτω από το έλασμα.



Για να συγκρατήσουμε   την λαμαρίνα στο ξύλινο καπάκι  θα χρησιμοποιήσουμε δίχαλα ή βίδες ,οι βίδες θα έχουν μήκος 16mm και κεφάλι μεγάλο και επίπεδο εσωτερικά σαν ροδέλα ώστε να μην ξετρυπήσουν  την τάβλα και μας πληγώνουν κατά την χρήση  , τα δίχαλα θα έχουν μήκος 8 ή 12mm.
Θα τοποθετήσουμε 3 ή 5 βίδες  ή  δίχαλα στο μικρό μήκος και 5 ή 7 στο μεγαλύτερο .  



Σχόλιο :

Οι αεραγωγοί στο καπάκι μπορούν να είναι και περισσότεροι των δύο αρκεί να μην εμποδίζουν τους συνδετήρες και την σταθερότητα της κατασκευής .



Δεν υπάρχουν σχόλια: