Το καπάκι που τα
τελευταία χρόνια χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα είναι αυτό του «τύπου Αυστραλίας»
και διαφέρει από τα καπάκια που χρησιμοποιούνται σε άλλες χώρες της Ευρώπης ,
στις Ηνωμένες Πολιτείες , την Ρωσία ,την Ασία και αλλού
για την διαβίωση του σμήνους.
Έως την δεκαετία του 90΄χρησιμοποιούσαμε σαν
κάλυμμα – σκέπασμα της κυψέλης το
εσωτερικό και το εξωτερικό καπάκι που δεν άφηναν κενό μεταξύ των πλαισίων και
της οροφής , αντίθετα το εσωτερικό καπάκι σχεδόν ακουμπούσε στα πλαίσια (6-9mm κενό , το διάστημα της μέλισσας) και επάνω σε αυτό
εφάρμοζε το εξωτερικό καπάκι το οποίο κάλυπτε το εσωτερικό και τον όροφο κάτω
από αυτό , καθιστώντας την κυψέλη υδατοστεγή
και αεροστεγή .
Το καπάκι που τώρα
χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα έχει έναν κενό εσωτερικό χώρο 60mm και θυρίδες
αερισμού στην διάσταση του πλάτους του .
Τις θυρίδες αερισμού μπορούμε να τις κατασκευάσουμε με πολλούς τρόπους
και σε πολλά σχέδια , σκοπός της ύπαρξής τους είναι ο αερισμός της κυψέλης κατά
την μεταφορά της από τόπο σε τόπο .
Σε κάθε μεταφορά οι
μέλισσες που αποικούν την κυψέλη , τρομαγμένες από τις δονήσεις της μεταφοράς
ψάχνουν απεγνωσμένα για ένα ρεύμα αέρος προκειμένου να δροσιστούν και να μην ανέβει η θερμοκρασία στο εσωτερικό της
κυψέλης , με ολέθρια αποτελέσματα για
την αποικία . Το κενό των 60mm και οι θυρίδες αερισμού (με την ανοιχτή βάση) προσφέρουν στις αποικίες , αυτόν τον δροσερό
χώρο κατά την διάρκεια των μεταφορών τους.
Στα παραδείγματα του
ακολουθούν η κατασκευή των καπακιών γίνετε χρησιμοποιώντας τάβλες ελάτης , θα
μπορούσε όμως να αντικατασταθεί με κόντρα πλακέ θαλάσσης εάν το επιθυμούμε .
Γίνετε και μία προσπάθεια να καλυφθούν όλες οι μορφές κατασκευής και για τον λόγο
αυτό διαφέρουν μεταξύ τους.
Η κατασκευή ενός ή
περισσοτέρων καπακιών είναι σχετικά
εύκολη εργασία για τους περισσότερους από εμάς , ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται
στην κάμψη της λαμαρίνας και στην χρήση καρφωτικού , για τυχόν τραυματισμούς .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου