Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019

Β.3.10.Εξωτερικό καπάκι κυψέλης δέκα πλαισίων


Υλικά :

Δύο τμήματα από τάβλα ελάτης πάχους 20mm με πλάτος 70mm και μήκος 558mm,          

δύο τμήματα από τάβλα ελάτης πάχους 20mm με πλάτος 70mm και μήκος 423mm,           

ένα τμήμα κόντρα- πλακέ 463mm X 558mm πάχους 8 ή 9mm                                                    

κόλλα ακρυλική κρυσταλλική                                                                                                               

βίδες τύπου TORX 3.5 X 45 πατωμάτων με φρέζα και                                                                 

βίδες γυψοσανίδας πόντου 4.2Χ16mm  για την λαμαρίνα ή δίχαλα μήκους 8 έως 16mm                                                       

τμήμα γαλβανιζέ λαμαρίνα πάχους ¼ του χιλιοστού πλάτους 513mm και μήκους 608mm (λίγο  μεγαλύτερη σε κάθε πλευρά 463+50mm  και 558 +50mm για το γύρισμα )       

         
Προετοιμασία:


Η προετοιμασία αφορά αποκλειστικά το ξετρύπημα των πλευρικών τμημάτων του εξωτερικού καπακιού διαστάσεων 558Χ70mm . O κανόνας των 60mm  που κατασκευάσαμε στην παράγραφο Α.1.4. σε αυτήν την περίπτωση θα είναι λίγο μικρότερος από το πλάτος των 70mm , έτσι ή θα κατασκευάσουμε έναν ακόμα στα νέα μέτρα ή θα μοιράσουμε την διαφορά κατά προσέγγιση (σχέδιο).



Συναρμολόγηση :

Για την συναρμολόγηση των τμημάτων που αποτελούν το εξωτερικό καπάκι θα χρειαστούμε το  πρότυπο για το  γώνιασμα επιφανειών  Α.1.3.




Εργαζόμαστε  όπως και στην συναρμολόγηση των καπακιών τύπου Αυστραλίας  , εφάπτουμε τα ξύλινα τμήματα στις γωνίες από αλουμίνιο για να ενωθούν σε ορθή γωνία χρησιμοποιώντας κόλλα και βιδώνοντας τις βίδες TORX 3.5 X 45 στα προκαθορισμένα σημεία.





 Έτσι το καπάκι παίρνει σιγά – σιγά την μορφή που πρέπει.



Αφού τελειώσει η κατασκευή του πλαισίου του καπακιού , σειρά έχει η τοποθέτηση της επιφάνειας από κόντρα πλακέ σε αυτό .  Στις άκρες των πλευρών  της  επιφάνειας από κ-π θα χαράξουμε με ένα μολύβι ευθείες , παράλληλες σε αυτές,  που θα απέχουν  10mm από τις άκρες του κ-π , ακριβός όπως λειτουργήσαμε και στην κατασκευή των καπακιών τύπου Αυστραλίας  (σχέδιο)

 Στις ευθείες αυτές τις ευθείες  θα ορίσουμε τα σημεία από τα οποία θα περάσουν οι βίδες ή τα δίχαλα του καρφωτικού που θα συνδέσουν το πλαίσιο με την επιφάνεια από κ-π.

 Η επιφάνεια από κ-π  θα γωνιάσει – τετραγωνίσει  όλη την κατασκευή μας.




Οι βίδες ή θα δίχαλα θα τοποθετηθούν περίπου ανά 67mm στο πλάτος και 83mm στο μήκος  (σχέδιο).




Την τελική μορφή στην κατασκευή  θα δώσει η τοποθέτηση του γαλβανισμένου  ελάσματος  πάχους ¼ του χιλιοστού (0,25mm) . Την επιφάνεια του  ελάσματος  την έχουμε υπολογίσει λίγο μεγαλύτερη ανά διάσταση  για να γυρίσει περίπου 25mm σε κάθε μία από τις τέσσερις πλευρές .

Το γύρισμα των δύο μεγαλύτερων πλευρών θα να γίνει με την βοήθεια ενός κάμπτη ή στράντζας  μετάλλων μικρού πάχους Α.1.5. ενώ των δύο μικρότερων να γίνει προσεκτικά με το χέρι μας επάνω στο καπάκι , φορώντας γάντια και προσέχοντας την ασφάλειά μας  .


Για να συγκρατήσουμε   την λαμαρίνα στο ξύλινο καπάκι  θα χρησιμοποιήσουμε δίχαλα ή βίδες γυψοσανίδας πόντου 4.2Χ16mm  , με μήκος 16mm και κεφάλι μεγάλο και επίπεδο εσωτερικά σαν ροδέλα ώστε να μην ξετρυπήσουν  την τάβλα και μας πληγώνουν κατά την χρήση  , τα δίχαλα θα έχουν μήκος 8-16mm.

Θα τοποθετήσουμε 3 ή 5 βίδες  ή  δίχαλα στο μικρό μήκος και 5 ή 7 στο μεγαλύτερο (σχήμα) .  






Καλές κατασκευές .

Δεν υπάρχουν σχόλια: