Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Φίλοι

Ήταν το καλοκαίρι , όταν δέχτηκα ένα τηλεφώνημα από φίλο μελισσοκόμο ,τον φίλο μας τον Θεοδόση , ο οποίος γνωρίζοντας το μεράκι μου με την οινοποίηση, μου πρόσφερε δύο βαρελάκια ξύλινα για κρασί.

Πριν από είκοσι μέρες αξιώθηκα ο ανεπρόκοπος να πάω να τα πάρω και να δω και τον φίλο αυτόν , που είχα να τον δω και εφτά-οχτώ μήνες. Αφού με καλοδέχτηκαν στο σπίτι τους αυτός και η οικογένειά του , με τραπέζωσαν με εκλεκτούς θαλασσινούς μεζέδες , μιλήσαμε για μελίσσια , κρασί και τσίπουρο κατεβήκαμε στην πιλοτή τις οικίας για να φορτώσουμε τα βαρελάκια ( έτσι τα λέγαμε έως τότε) .

Τότε αντίκρισα δύο δρύινα βαρέλια των 200 και 120 κιλών, που είχαν κατασκευαστεί μόλις πριν ένα χρόνο , είχαν χρησιμοποιηθεί μία μόνο φορά και ανέδυαν ένα άρωμα βανίλιας . Τρελάθηκα από την χαρά μου .

Το μεγάλο βαρέλι το έχω ήδη καθαρίσει και σε λίγο θα φιλοξενήσει το φετινό κρασάκι ( βρασμένο και απολασπωμένο ) για να του δώσει τα αρώματα του.

Το μικρό είναι αυτό που βλέπετε και θέλω σε αυτό να βάλω κρασί έτοιμο , να το τραβώ (πίνω ή κερνώ ) έως τα τρία τέταρτα , και χωρίς άνοιγμα ή καθαρισμό να το συμπληρώνω κάθε χρόνο με νέο βρασμένο κρασί . Το έχω ακούσει σαν ένα τρόπο παλαίωσης και θέλω να το δοκιμάσω.
ΑΝ κάποιος που διαβάζει τώρα ξέρει κάτι για αυτόν τον τρόπο παλαιώσεις παρακαλώ να με βοηθήσει .
Όσο για τον φίλο μου τον Θεοδόση τον ευχαριστώ πολύ και μένω υπόχρεος।

Ένας άλλος φίλος και παλιός συμμαθητής είχε ένα παλιό κατάστημα που θα το ανακαίνιζε και με φώναξε να χαλάσουμε τα παλιά ράφια του καταστήματος και να τα πετάξουμε. Όταν πήγα λοιπόν είδα με έκπληξη πως τα παλιό ράφια ήταν φτιαγμένα από κόντρα πλακέ 20mm και αφού πήρα την άδεια του φίλου , τα πέταξα στην αποθήκη μου. Από τα ράφια αυτά έφτιαξα 12 ορόφους κυψέλης .




Μιας και μπλέχτηκα με το πριονίδι και τις κατασκευές , είχα και περίσσευμα υλικών και χρόνου , έφτιαξα και 17 κινητές ανοιχτές βάσεις.Αυτά είναι τα υλικά για τις 17 κινητές ανοιχτές βάσεις


Τα υλικά για μία βάση


Η ίδια βάση μετά από λίγο δεμένη σε διάφορες ¨στάσεις¨.






Και τέλος











12 σχόλια:

beelovers είπε...

πολύ καλή δουλειά. Κώστα η συνάντηση θα γίνει στην Θήβα 25/1/09. είσαι μέσα???

markos aliprantis είπε...

Κώστα οι οινολόγοι θα διαφωνήσουν με τον δεύτερο τρόπο δλδ να αφήσεις την γίλη (λάσπη) μέσα.Μην πάει και στράφι το βαρέλι.
@Βασίλη κάτι έχει το blog σου και μόλις πάω να μπώ με πετάει έξω η microsoft και μου λέει να αναφέρω το πρόβλημμα.

π. Σπυρίδων Κωνσταντής είπε...

Κώστα μπράβο ! οι πόρτες είναι ανοιγοκλεινόμενες και γίνονται και σανίδες πτήσης...Αν στα πόδια είχες κάνει απο ένα αυλάκι στην εσωτερική πλευρά με ένα σανιδάκι πάχους 0,5 εκ. π.χ. θα ήταν ο πάτος ρυθμιζόμενος.

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Βασίλη σου απάντησα με e-mail.

Μάρκο φίλε ,δεν θα μένει μέσα η λάσπη μόνο κρασί. Κάτι παρόμοιο κανουν στην Κρήτη αλλά θα μάθω τί ακριβός.
Περιμένω να αφήσει σχόλια κανας Παντελής , Γιάννης΄,Γιώργος, Μανος, Αλέξανδρος τόσους φίλους έχουμε εκεί.

Κωσταντή σωστός, μπορεί να γίνει κι αυτό ,έχεις δίκιο.

Θεοδόσης Κατσαρός είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Θεοδόσης Κατσαρός είπε...

Ως μεγάλος οινολόγος που είμαι όπως θα δείς και στη photo ποτέ δεν αποκαλύπτω τα μυστικά μου (βοηθητικές εργασίες εκτελούσα) γι’ αυτό θα σου στείλω σε email το τηλ του Γιώργου (ξάδερφος) να σου πει….καθότι Γεωπόνος με ειδίκευση στο είδος! Να τον ρωτήσεις και τι σημαίνουν τα γράμματα ΜΤ+…
Οφείλω όμως να ομολογήσω πως τις άγιες μέρες τις πέρασα με ένα ωραίο κρασί από την Πάρο. Άφησα πίσω (τώρα θα τα αρχίσω) το κρασί του Μαραθώνα λόγω του ότι ήταν σε γυαλιά και δεν είχε φόβο να χαλάσει. Ωραίες οι κατασκευές σου αλλα με την άλλη τη μεταλλική έχω πάθει την πλάκα μου. Άμα θέλει ο άνθρωπος εεε?
Καλό βράδυ!

İlhami Uyar είπε...

Mr Costas Eleftheriou,have a good job,your new prodacts looklıke perfect,I wish you easely.

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Θεοδόση θα χαρώ να μιλήσω με τον Γιώργο τον ξάδελφο και να με διαφωτίσει αν μπορεί ο άνθρωπος. Καλά έκανες και άφησες για αργότερα το κρασί μου γιατί:
α)Το Παριανό κρασί δεν παίζεται και β)το δικό μου όσο περνά ο καιρός ωριμάζει.
Το έσωσα ?
Το ΜΤ+ θα πει μάλλον :
Μετα Τιμής plus. Οταν τα πήρα , μου τα έδωσες με την καρδιά σου.

Dear friend Ilhami , thank you.

Beekeeper είπε...

γεια στα χερια σου μαστορα. Μολις βγαλεις το κρασι σφίρα να το δοκιμάσουμε :D

zepos είπε...

Το κρασί αρχίζει να οξειδώνεται (χαλάει-ξυδιάζει) από το πρώτο λεπτό που θα ανοίξεις την κάνουλα ενός γεμάτου τελείως βαρελιού. Για τον λόγο αυτό τα καλά κρασιά εμφιαλώνονται και ποτέ δεν αφαιρείται ποσότητα από γεμάτο βαρέλι και έτσι έρχεται σε επαφή η επιφάνεια του κρασιού με τον αέρα (οξυγόνο)
Τώρα θα μου πείς και τόσα χρόνια τιο κάνανε οι παπούδες μας; Δεν ανοίγαμε την κάνουλα και βάζαμε στη νταμιτζάνα; Ναι αυτό γίνεται και τώρα σε πολλά σπίτια, αλλά ποτέ, μα ποτέ σε οργανωμένο οινοποιοίο!!
Έτσι όταν έχουμε και πίνουμε από βαρέλι, θα έχουμε αποφασίσει οτι με την πάροδο των ημερών θα αλλάζει και το χρώμα και η γεύση του, τόσο γρήγορα όσο ανάλογα σωστή είναι η αναλογία της θείωσης (μεταμπισουφλίτ) και των φυσικών ή πρόσθετων οξέων.
Το κρασί παλιώνει, - σχεδόν αποκλειστικά τα κόκκινα - μέσα σε τελείως γεμάτα βαρέλια, χωρίς λάσπη, για να πάρει τις μυρωδιές από το ξύλο. Αυτό όμως έως το βαρέλι να χρησιμοποιηθεί για 3 χρόνια, οχι παραπάνω, γιατί από κει κει πέρα, οχι μόνο δεν δίνει ουσίες καλές, αλλά αντίθετα δίνει άσχημες μυρωδιές.
Το βαρελάκι το μικρό είναι καλό για να έχεις να πίνεις μέσα στη χρονιά. Όταν τελειώσει θα καθαριστεί καλά, θα θειωθεί καλά και θα περιμένει τον επόμενο τρύγο.

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Ζέπο έχεις απόλυτο δίκιο σε ότι γράφεις και σε ευχαριστώ.
Έχω έναν καλό φίλο στα Χανιά και ΑΝ έχω καταλάβει καλά , αφήνει καθε χρόνο στο βαρέλι το 1/4 του όγκου του σε κρασί χωρις λάσπη και το απογεμίζει με νέο κρασί ,έτοιμο βρασμένο χωρίς λάσπη.Κάτι σαν μαγιά δηλαδή.
Με τον τρόπο αυτό πετυχαίνει ενα πιό σκούρο χρώμα στο φρέσκο κρασί και μια πιό μεστή γεύση. Έτυχε να πιώ και απο το φρέσκο-φρέσκο και απο το άλλο με την ¨μαγιά¨, άλλο πράμα το δεύτερο.
Ηταν λάθος μου ο όρος ¨παλαίωση¨που χρησιμοποίησα μάλλον.Δεν εχω πάρει κι ένα τηλέφωνο τον φίλο αυτό να το επιβεβαιώσω.

Πάντος σ ευχαριστώ για όσα σωστά μου γράφεις.

Κωστή δεν θα αργήσω να σφυρίξω.

Beekeeper είπε...

Kυριες Ελευθερίου ένα αυτόγραφο θέλω! Εμαθα θα παίξετε σε μια σειρά.