Τετάρτη 11 Μαρτίου 2009

ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑΣ ΕΡΓΑ

Όπως είχα αναφέρει και στην προηγούμενη ανάρτηση μου η άνοιξη είναι προ των πυλών , έτσι κι εγώ (σαν καθώς πρέπει μελισσοκόμος ) ετοιμάζομαι όπως όλοι μας.
Κατασκευάζω , βάφω, συρματώνω, τροφοδοτώ και επαγρυπνώ.
Δυστυχώς για μένα , μέρος της κύριας εργασίας μου μεταφέρθηκε στα δύο από τα τέσσερα σαββατοκύριακα του μήνα και τρέχω πανικόβλητος .

Από καιρό προσπαθώ να κατασκευάζω μόνος μου τις τροφές για την συντήρηση των μελισσιών μου. Ενόψει της εαρινής προσπάθειας για δημιουργία παραφυάδων και υποστήριξης αυτών, έφαγα και τα τελευταία μαλλιά από το κεφάλι μου προσπαθώντας να κατασκευάσω μια βανιλιέρα . Διάβασα όλα τα άρθρα των blogs που αναφέρονται σε αυτήν , ρώτησα και πήρα πληροφορίες από τον Βόλο μέχρι τα Χανιά και την Πάτρα και ήρθε και ένα DVD στα χέρια μου που περιγράφει την διαδικασία παραγωγής της βανίλιας.
Σε όλη μου αυτή την προσπάθεια είχα βέβαια αρωγό τον γνωστό και φίλο όλων μας από την Μαγνησία , του οποίου τελικά την συνταγή εφαρμόζω.
Η κατασκευή που θα δείτε πιο κάτω είναι πρωτότυπη και τώρα που είδα τα μέρη που θέλουν βελτίωση θα φτιάξω μια πιο βελτιωμένη που ίσως αργότερα ξαναβελτιώσω (αγάλι αγάλι ,σαν την αγουρίδα).


Μια απλή κατασκευή από δύο σωλήνες και δανικό μοτέρ από την μπετονιέρα μου (μη γελάτε ρε, είπα, θα την βελτιώσω) που σήμερα μου έφτιαξε 100 κιλά βανίλια σε περίπου 70 συσκευασίες .



Συσκευασίες κάθε είδους γιατί ήμουν μόνος και δεν προλάβαινα να τις συράψω


Μια μου σκίστηκε και αναγκάστηκα να κάνω και ράμματα



Άλλο θέμα , συρμάτωμα , με καψούλια σε όσα είχαν και δύκαρφα σε όσα δεν είχαν ή τα καινούρια γιατί το βρίσκω πιο πρακτικό, μερικά πλαίσια έχουν σημάδια από το πέρασμα του κυρ κυρόσκορου.




Και τέλος κεριά , κεριά με την κατά Θεοδόση μέθοδο φιλτραρίσματος , σε καλούπια από συσκευασία αλουμινίου φαγητού , μιας χρήσης . Βρήκα και ένα κατάστημα εδώ στην Αθήνα που θα τα πάω και από τα δικά μου κεριά θα μου φτιάξουν φύλλα κεριού (τηλεφωνική συνεννόηση ).




Keep beekeeping




15 σχόλια:

chaniabee είπε...

μπραβω ρε φιλε!!!! σου βγαζω το καπελο!!!

μελιΣακης είπε...

παραγγελίες δέχεσαι?

Dimitris Ninis είπε...

Κώστα δεν πρόλαβα να σου κάνω παράπονα και το βράδυ ανάρτησες υλικό στο blog σου. Το mail μου το πήρες ?Θα σε πάρω τηλ μια από αυτές τις μέρες .Τα λέμε από την άλλη εβδομάδα ,σίγουρα αν μπορείς και εσύ .

markos aliprantis είπε...

Φαντάζομαι δεν την έχεις πατεντάρει έτσι;Στείλε κανένα σχέδιο για να το έχω στα υπ΄όψιν.Άκουσα οτι στο σύλλογό σας οτι έχετε ζυμωτήριο παρασκευαστήριο αν είναι έτσι θέλω και από αυτό φωτό.

Corfu bee είπε...

Κώστα ίσως ξέρεις ότι στα email μπορείς να βάλεις παραπάνω από ένα όνομα αποστολής ...τι δεν το ήξερες ??? ε τώρα που το έμαθες στείλε καμιά πληροφορία και στην Κέρκυρα ...να δω τουλάχιστον τον τρόπο λειτουργίας

Κώστας Ελευθεριου είπε...

Παιδιά , με κολακεύει το ενδιαφέρον σας για την κατασκευή μου αυτή και σκέφτομαι να κάνω μια νέα ανάρτηση με σχέδια και φωτό. Δεν ανακάλυψα πάντος τον τροχό, προσπάθησα να εφαρμόσω την αρχή λειτουργίας του, κάτι σαν μίξερ και απότομη ψύξη του ζεστού σιροπιού .
Αυτή την στιγμή δεν έχω περισσότερες φωτογραφίες να σας στείλω αλλά αυτό διορθώνεται , θέλω πάντος να το διορθώσω πριν εκτεθώ .
Πιστεύω πάντος πως όσοι από εμάς ασχολούνται λίγο με ηλεκτροσυγκόλληση και μοτέρ μπορούν να το φτιάξουν εύκολα με ένα κόστος 200-300 ευρωπαϊκά νομίσματα (χωρίς μοτέρ – καζάνι).

Θανάση δέχομαι παραγγελίες (αν είναι για καλό σκοπό)

Μάρκο –Κώστα , σας κάλυψα ?

Δημήτρη θα μιλήσουμε και τηλεφωνικά αλλά για Δευτέρα τι λες , και με επίσκεψη στα μελισσάκια ?

Γιώργος από Χανιά είπε...

Κώστα είναι φανερό ότι πιάνουν τα χέρια σου και έχεις πρακτικό μυαλό. Καλή συνέχεια!

Corfu bee είπε...

θα περιμένω την ανάρτηση αυτή να πάρω περισσότερες πληροφορίες.Δηλαδή είναι το σιρόπι 1/1 ,ζεσταίνετε και το παγώνουμε άμεσα ??

İlhami Uyar είπε...

File moy kali doulıa

Unknown είπε...

ΦΙΛΕ ΚΩΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ.ΕΙΔΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΟΥ (ΒΑΝΙΛΙΕΡΑ)ΚΑΙ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ.ΕΧΩ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΙ ΕΓΩ ΝΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΩ ΜΙΑ.ΜΗΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΜΕ ΒΟΗΘΗΣΕΙΣ ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΜΟΥ ΑΝ ΣΤΟΝ ΣΩΛΗΝΑ ΤΟΥ ΣΙΡΟΠΙΟΥ ΕΧΕΙ ΜΟΝΟ ΚΟΧΛΙΑ Η ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΑΛΛΟ?ΕΠΙΣΗΣ ΠΟΣΟ ΜΗΚΟΣ ΕΧΕΙ Ο ΣΩΛΗΝΑΣ ΤΗΣ ΒΑΝΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΤΙ ΔΙΑΜΕΤΡΟ?ΑΝ ΘΕΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ ΜΟΥ.ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

maxairadimitra είπε...

δησδτγη

ΝΙΚΟΣ ΛΑΥΡΑΝΟΣ είπε...

kalispera paidia 8elo kapios na mou pei mia sintagi me glykozi na thn kano banilia giati zaxari den simferi!!!eyxaristo nikos!!!

Unknown είπε...

Νικο συνφερη οι ζαχαρι εχει 65 λεπτα μην βαζεις γλυκοζη δεν ειναι και οτι καλητερο και για να φιαξεις βανιλια ειναι πολυ ευκολο θα χρειαστης μονο ζαχαρι ξινο βανιλια και νερο τιποτα αλλο και το κοστος θα ειναι περιπου 70 λεπτα το κιλο ακου τωρα πως ξεκιναει ολη οι διαδικασια βαζουμε σε μια κατσαρολα των 5 κιλων 1150 γραμαρια νερο μετα ριχνουμε μια βανιλια απο αυτες που πουλανε στα super market σχεδον μισω κουταλακι του γλυκου ξινο το ανακατευουμε μεχρι να λιωσουν τα υλικα που ριξαμε ανουβουμε το ματι απο την μεση και πανω ριχνουμε την ζαχαρι μεσα την ανακατευουμε για πολι λιγω και το αφινουμε να βρασει αν εχεισ θερμομετρο καλιτερα θα ειναι αν ωμος δεν εχεις μολις σε φουσκοση το σιροπι περιμενεισ ενα τεταρτο ακομα και το σβινεις και το περνεισ απο την φωτια.μετα θα εχεις δυο κουβαδες πλαστικους να μπενει ο ενας μεσα στον αλλον ο ενας θα εχει νερο και στον αλλον θα ριξεις το σιροπι μετα θα εχεις εναν αναδευτηρα και ενα τριπανι μολις ριξεις το σιροπι αρχιζεις και το ανακατευης με λιγες στροφες και μολισ σφιξει ποιο γρυγορα μεχρι να ασπρηση και ειναι ετοιμο το βαζεις σε σακουλακια κιλου και το δινεις στα μελισακια σου και του χρονου με υγεια ........

BULGARIA MARKET EXAMINATION είπε...

Φίλε μου με 300 ευρώ σου κάνω παραγγελία σημερα κιόλας αν θες.

Unknown είπε...

Καλησπερα για την βανιλιερα θελω να μου πεις την πατεντα αν γινετε ευχαριατω ..